PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

1. Zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta Klient może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży Produktu bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
2. Zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta prawo do zwrotu Produktu nie przysługuje Klientowi, w przypadku:
- rzeczy nieprefabrykowanej, stworzonej na indywidualne zamówienie Klienta;
- gdy przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie z innymi rzeczami.
3. Klient nie może odstąpić od umowy zawartej na odległość w odniesieniu do umów o świadczenie usług, w sytuacji gdy Usługodawca wykonał usługę za zgodą Konsumenta, a Klient został wcześniej poinformowany o braku możliwości odstąpienia od umowy.
4. W przypadku świadczenia usług w stosunku do których Klient ma prawo do odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni Klient ponosi koszty związane z częściowym wykonaniem Usługi, o ile zgłoszenie odstąpienia od umowy nastąpiło w terminie, a wykonanie usługi rozpoczęło się przed tym zgłoszeniem. Należną kwotę oblicza się proporcjonalnie do stopnia wykonania usługi.
5. W celu złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy Klient może skorzystać z formularza odstąpienia zawartego z załączniku nr 1, zawierającego stosowne oświadczenie, a następnie wysłać go listownie lub za pomocą poczty elektronicznej na adres podany w § 1 oraz dokonać zwrotu towaru Sprzedawcy – pobierz wzór.
6. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od daty otrzymania przez Klienta oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwrócić Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do przedłużenia tego terminu, jeśli w ciągu 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy nie otrzyma zwrotu danego towaru.
7. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru do Sprzedawcy.
8. Sprzedawca dokona zwrotu należności za zwrócony towar oraz kosztów dostarczenia rzeczy w terminie do 14 dni za wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły dostępny sposób dostarczenia.
9. Klient przy odbiorze paczki, która nosi znamiona uszkodzonej ma obowiązek spisania protokołu szkody w obecności kuriera lub umieszczenie takiej informacji na liście przewozowym. Jeżeli klient takiej informacji nie zawrze lub nie spisze protokołu paczka będzie traktowana jako dostarczona w stanie nie uszkodzonym i w przypadku ewentualnej reklamacji/zwrotu uszkodzonych przedmiotów będzie rozpatrywana negatywnie.


REKLAMACJE

1.Klient może zgłaszać nieprawidłowości związane z działaniem sklepu drogą elektroniczną na adres: sklep@silapiekna.pl lub za pomocą formularza kontaktowego znajdującego się pod adresem https://www.silapiekna.pl/kontakt/
W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko adres poczty elektronicznej i adres do korespondencji, a także datę i rodzaj wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu.
2. Sprzedawca zobowiązany jest do wydania towaru bez wad. Sprzedawca udziela gwarancji na towar zawarty w sklepie z tytułu rękojmi.
3. Wada fizyczna polega na niezgodności towaru sprzedanego z umową. W szczególności towar sprzedany jest niezgodny z umową, jeśli:
nie ma właściwości, które produkt tego rodzaju powinien posiadać ze względu na opis zawarty w umowie, oznaczony lub wynikający z z okoliczności lub przeznaczenia
nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedawca powiadomił Kupującego, w tym przedstawiając wzór lub próbkę
nie nadaje się do celu, o którym Kupujący poinformował Sprzedawcę przy zawarciu umowy, a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia
została wydana Klientowi w stanie niezupełnym
4. Nieznaczne różnice w wyglądzie wynikające z indywidualnych ustawień komputera Kupującego – a w szczególności monitora – nie mogą być podstawą do reklamacji zakupionego Produktu.
5. Reklamacja powinna zawierać:
imię, nazwisko, adres korespondencyjny, adres e-mail Klienta, nr telefonu
datę zawarcia umowy stanowiącej podstawę reklamacji
przedmiot reklamacji wraz ze wskazaniem żądania Klienta
wszelkie okoliczności uzasadniające reklamację
6. Kupujący powinien odesłać towar na adres Sprzedawcy podany w §1. Kupujący powinien zabezpieczyć towar na czas wysyłki. Do reklamacji powinien być dołączony dowód zakupu.
7.W ramach składania reklamacji Klient może:
żądać wymiany rzeczy na wolną od wad,
żądać usunięcia wady
żądać obniżenia ceny
odstąpić od umowy, chyba, że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni towar wadliwy na wolny od wad, lub wadę usunie.
8. W przypadku sprzedaży towaru w obrocie między przedsiębiorcami strony wyłączają odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi.
9. Sprzedawca w terminie do 14 dni od daty przyjęcia zgłoszenia reklamacji lub daty otrzymania przesyłki z reklamowanym towarem ustosunkuje się do złożonej reklamacji i poinformuje Kupującego o dalszym postępowaniu telefonicznie lub poprzez pocztę elektroniczną. W razie pozytywnego rozpatrzenia reklamacji Sprzedający zobowiązuje się do ustosunkowania względem żądań Klienta zgłaszającego reklamację w terminie możliwie najszybszym, jednakże nie przekraczającym 21 dni od rozstrzygnięcia reklamacji.

Pliki do pobrania

Formularz zwrotu

Zgłoś zwrot online!

Posiadasz u nas konto? Przejdź do panelu i dodaj zgłoszenie.